VOETVERZORGING

JE VOETEN ZIJN FANTASTISCH

JE VOETEN IN GETALLEN…

14 uur per dag, gedurende 11 maanden per jaar zitten je voeten opgesloten in sokken en schoenen. Soms in schoenen die zelfs te strak zitten. 

In je leven zet je ongeveer 3 miljard stappen. Dat is in totaal vier keer de aardbol rond!

Met iedere stap die we zetten, zetten we het dubbele van ons lichaamsgewicht op onze voet. Wanneer we rennen is dat zelfs 6 keer ons gewicht!

Wanneer je 3 meter hebt gerend, heeft je voet al het gewicht van een olifant gedragen. 

Maar je voeten zijn niet allen sterk - ze zijn ook erg fijntjes. Een kwart van alle botten in je lichaam zit in je voeten. Dat is het dubbele aantal onderdelen in een smartphone.

De huid op je voeten bevat 250.000 zweetklieren - geen wonder dat onze voeten blij zijn wanneer we ze 's avonds uit schoenen en sokken halen!

Wees dus trots op je voeten en zorg goed voor ze. Je hebt ze nodig voor bijna alles wat je doet, dus ze zijn de verzorging zeker waard. 

OVER CCS

CCS is al meer dan 40 jaar toonaangevend in voetverzorging. We hebben dus heel veel ervaring en kennis over voeten en passende verzorging. CCS is er voor je, door dik en dun - van behandeling van specifieke problemen tot beschermende en preventieve dagelijkse verzorging.

CCS voetverzorging wordt aangeraden door podotherapeuten is geschikt voor diabetici. Hier zijn we erg trots op.

HOE HOORT DAGELIJKSE VOETVERZORGING ERUIT TE ZIEN?

In je leven zet je ongeveer 3 miljard stappen. Dat is in totaal vier keer de aardbol rond. Je voeten dragen je iedere dag. Met andere woorden: het zijn echte dagelijkse helden waar we dag in dag uit goed voor moeten zorgen. Het hoeft niet moeilijk te zijn; met slechts een paar simpele stappen maak je jouw voeten mooi zacht en klaar voor alles. 

Dit zijn onze zeven tips:

  • Was je voeten dagelijks
  • Droog ze goed af, met name tussen de tenen
  • Draag ademende sokken, bijvoorbeeld van katoen
  • Draag schoenen die goed zitten en niet knellen
  • Vijl de huid op je voeten met mate
  • Doe regelmatig voetoefeningen
  • Hydrateer je voeten regelmatig